Webshop automatizáció - Madarász Gábor | IT & E-Business

Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás

 Egyik jelentős automatizációs fejlesztési irányom a saját szótárral és mesterséges intelligenciával kiegészített gépi termékleírás fordítás, amely lehetővé teszi az online boltok számára a már meglévő termékleírásaik, -elnevezések többnyelvűsítését külföldi megjelenéshez, piacszerzéshez, vagy idegennyelvű termékadatok átvételét más forrásból automatizált fordítással. Megoldásom fő jellemzője, hogy a sajátszótáras és más kiegészítéssel a szakmai szövegek, szak-, brand- és más egyedi szavak és kifejezések használata esetén is jobb minőségű fordításokat kapunk, mint egy hagyományos gépi fordítóval

Unas Webáruház

Ez az automatizáció Unas Webáruházhoz is elérhető.
Az UNAS Magyarországon elsőként kínált előfizetői rendszerben komplett online értékesítési megoldást, amivel 2004-ben bevezette a bérelhető webáruház fogalmát a magyar piacra. A rendszer segítségével olyan folyamatosan fejlődő megoldást kap a felhasználó, amivel alacsony havidíj mellett magas funkcionalitású webáruházat tud üzemeltetni. A rendszerben közel 10.000 webáruház működik, a kezdetektől fogva a legnépszerűbb webáruházmotor Magyarországon.

Fő alkalmazási módok:

  • Külföldi beszállítótól kapott idegennyelvű termékleírások, -elnevezések, -adatok fordítása magyar nyelvre. Azon e-kereskedők számára nyújt megoldást, akik nagy mennyiségben vesznek át termékadatot külföldi gyártóktól, beszállítóktól és azokat minőségi magyar nyelvű leírásokkal szeretnék megjeleníteni, változás esetén automatikusan frissíteni.
  • Saját termékleírások, -elnevezések, -adatok idegennyelvű fordítása egy vagy több célnyelvre. Webáruház többnyelvűsítéséhez, külföldi piacszerzéshez, katalógusok készítéséhez nyújt segítséget növekedni, terjeszkedni kívánó e-kereskedők számára.

Alapértelmezés szerint az automata a beszállítónál kínálatban lévő, de a webshopba még fel nem töltött új termékek létrehozását (feltöltését) is végzi. Működése előre meghatározott logika szerint automatizáltan történik felhasználói beavatkozás nélkül.

A performancia tesztek alapján az automata egyszerre képes fogadni és feldolgozni cca. 50 ezer terméket, amely ütemezéssel és terheléselosztással tovább növelhető.

Az automatába bekerült a fordítófunkció, amely a terméknevek, termék leírások és paraméterek gépi fordításával megkönnyíti a gyors termékkínálat bővülést, de – egy módosított rendszerfelépítésben – a webshop többnyelvűsítésében is segítségünkre lehet.

Webshop termékfeltöltő és fordító automata

Specifikációs részletek

Beszállítói feed-kapcsolat kialakításával és a terméknevek, paraméterek, -leírások (opcionálisan) gépi fordításával új termékek automatizált feltöltése UNAS, Shoprenter, Woocommerce, Shopify , vagy bármely más – akár egyedi fejlesztésű – e-kereskedelmi platformmal összekötve, amelynél rendelkezésre áll API kapcsolat, EDI, vagy távoli adatbázis kapcsolat, adatimport/export lehetőség.

A webshop termékfeltöltő automata főbb jellemzői

  1. Az automata kezelőfelülettel nem rendelkezik, működése a háttérben, ütemezetten valósul meg felhasználói beavatkozás nélkül. 
  2. Az új termékeket az automata egy nyilvánosan meg nem jelenő külön kategóriába (pl. Új feltöltések / Uncategorized / Translated) helyezi, amely a webshop admin felületről elérhető.
  3. Az üzembe helyezést követően az automatikusan feltöltött termékek kezelése a webshop kezelője által végezhető. 
  4. Az új termékek valamennyi adatát és paraméterét beállítja az automata a feedben lévő azonosítható és megfeleltethető adatok alapján. Új termék paraméterek feed adatok alapján történő létrehozása lehetséges (külön fejlesztésként elérhető)
  5. Az automatikusan létrehozott új termékeket az ár- és termékelérhetőség frissítő automata kezeli külön felhasználói beavatkozás nélkül. A termékek azonban nem jelennek meg, amíg státuszukat a webshop kezelője nem állítja át.
  6. A termékfeltöltő automata együttműködik a termék elérhetőség és árfrissítő automatával. Annak működéséhez szükséges paramétereket beállítja a termékek feltöltésekor.
  7. Az automata működése lehet egyirányú: feed – automata – webshop, de az adatok visszaolvasása – szinkronizációja is lehetséges.
  8. Az automata ütemezett feltöltést végez. A feltöltött termékek ütemenkénti mennyisége függ a feed feldolgozási lehetőségektől és a futtatási környezet lehetőségeitől (erőforrásaitól).
  9. Az automata új termékként feltölti a webshopba azon termékeket a beszállítói feedből, amelyek cikkszáma a webshopban nem található.
  10. Amennyiben a beszállító feedben található a termékekhez kategorizálási szempont, vagy kategória fa, úgy az automata ezeket az alkategóriákat kialakítja a feltöltött termékek jobb áttekinthetőségéhez (opcionális).
  11. További szempontok is megadhatók a feldolgozás sorrendiségéhez és kizárásokhoz, pl. raktárkészlet mennyisége, ár szerinti sorbarendezés (opcionális)
  12. A feltöltött termékek információit (terméknév, leírás, paraméterek, kép linkek stb.) az automata a beszállító által átadott feedben lévő adatok alapján állítja össze.
  13. A fordítási korlátra tekintettel a termékleírások fordítása alapértelmezetten ki van kapcsolva. Ez később bekapcsolható.
  14. Idegen nyelvű terméknév és leírás, illetve paraméter (opcionális) esetén az automata külső fél által biztosított gépi fordítást végez.
  15. A beszállítói feed-ben lévő termék paraméterek fordítással a termék leírásába beilleszthetők (opcionális).
  16. A termék képek manipulálását (átméretezés, részlet kivágása, átnevezés stb.) az automata nem végzi, ez külön igény esetén megvalósítható.
  17. Az automata az új termékek státuszát alapértelmezetten arra állítja, hogy  azok nem jelennek meg a webshopban, listákban, keresésekben, ajánlókban és az export feedekben. 
  18. A beszállítói feed-ben töröltként (deleted) megjelölt termék külön, nem nyilvános kategóriához hozzáadható és/vagy inaktívvá tehető, vagy törölhető (igény szerint, opcionális)
  19. Megrendelő által megadott konstans (dinamikusan nem változó) értékek paraméterekbe felvehetőek a termékekhez.
  20. Az automata a termékek alapértelmezett árát beállítja a webshopban a beszállítói feedben lévő nagyker. ár adatok és a külön megadott árazási logika alapján. Az árazási-működési logika alapvetően termékkör / -kategória árrés alapú kalkulációt alkalmaz, de kivételek is felvehetők.
  21. Az automata alapműködése szerint 1 célnyelven kezeli a termék információkat és paramétereket, azonban több célnyelv is beállítható külön igény szerint.

További tervezett kiegészítő fejlesztések:

  • webshop termék paraméterek névváltozásának követése
  • Termékadatok és egyedi logika alapján aggregált SEO beállítások: Meta adatok, Sef URL stb.

Gépi fordítás saját szótár kiegészítéssel

A gépi fordításoknál tapasztalható gyakorta rossz minőséget saját szótár alkalmazásával javítjuk fordítási folyamatban. Jellemzően a szakszavakat, -kifejezéseket, brand szavakat, de gyakorta általános szavakat és kifejezéseket sem úgy fordítanak alapértelmezés szerint a gépi fordító eszközök, mint azt elvárnánk. A kiegészített működésű gépi fordító erre nyújt megoldást az alábbi fő működési jellemzőkkel:

  1. Az automata a forrásnyelvről bármilyen, a gépi fordító szolgáltató által biztosított célnyelvre lefordítja a termékneveket és leírásokat (Leírás, Részletes tulajdonság). Külön igény esetén a kategóriák és termékparaméterek fordítása is lehetséges.
  2. A szótár alapú kiegészítéssel megadható a saját szótár a forrás-célnyelv közötti fordítások minőségének javításához (szakmai szótár);
    A szótár n:1 egyeztetést alkalmaz, így több szó-kifejezés megadható egyszerre egy célnyelvi szóhoz-kifejezéshez;
  3. fordításból kizárandó szavakhoz és kifejezésekhez külön lista megadható (pl. Márkanevek, idegennyelvi SEO kifejezések stb.)
  4. A fordításokhoz a forrás és célnyelv a futást megelőzően kerül beállításra, amely a későbbiekben változtatható a fordító szolgáltatás által kínált nyelvek bármely kombinációjára.

További tervezett fő fejlesztések:

  • Termék név és leírás SEO szempontok szerinti összeállítása idegennyelven

Amennyiben külföldi beszállítótól venne át nagy mennyiségben termékadatokat, leírásokat, vagy webáruházát többnyelvűsítené, egyedi megoldásaimmal tudom segíteni üzleti céljai elérését.

Webáruháza vagy webshopja van? Akkor ez a bejegyzés Önnek szól: Egy webshop eredményeinek ugrásszerű növelése UNAS szolgáltatóval és -20% shopping kedvezménnyel (esettanulmány)

Ha további információra van szüksége, vagy kérdése merült fel, keressen bizalommal az elérhetőségeim bármelyikén.

Csatlakozzon Ön is már több, mint 4000 követőmhöz a facebookon.


Ez is érdekelheti

  • Közösségi média platformok Magyarországon – Elérés, ügyfélszerzés, kapcsolatépítés

    Online marketing stratégiában döntő szerepe van annak, hogy a megfelelő közösségi média platformot használjuk az ügyfeleink és üzleti céljaink elérésre és azokat hogyan használjuk. A cikk a BNI C686 üzleti kapcsolatépítő csoportban 2023 februárban megtartott előadásomat foglalja össze és egészíti ki. Rövid áttekintést adok Magyarországon leginkább használt közösségi média platformokról, elérési adatairól és használhatóságukról értékesítési…

    Olvassa tovább >


  • IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés

    Az IT üzleti elemzés összefogja és összeköti az üzleti célok, folyamatok és működés, valamint az IT fejlesztés, üzemeltetés és rendszerszervezés feladatait és szereplőit. Fő feladatok közé tartozik IT üzleti elemzés nélkül megvalósított fejlesztés esetében gyakran azzal találkozhatnak az üzleti (megrendelő) részéről, hogy az igényeik és követelményeik nem jutnak érvényre, a fejlesztés csak lassan, erőforrás pazarlóan…

    Olvassa tovább >


  • Online marketing és e-kereskedelmi lehetőségek felmérése, tanácsadás és költségtervezés

    Online marketing és e-kereskedelmi lehetőségek felmérése, tanácsadás és költségtervezés céja egy költséghatékony és eredményes online marketing stratégiájának kialakítása, a megfelelő marketing csatornák, platformok, eszközök és folyamatok kialakítására javaslatok megtétele, valamint a költségtervezéshez kiinduló adatok biztosítása. A marketing kampánykezelés és tevékenységek megkezdése előtt célszerű ezen lehetőségeket felmérni és egy átfogó stratégiát kialakítanunk az online növekedéshez, a…

    Olvassa tovább >