Az IT üzleti elemzés összefogja és összeköti az üzleti célok, folyamatok és működés, valamint az IT fejlesztés, üzemeltetés és rendszerszervezés feladatait és szereplőit.
Fő feladatok közé tartozik
- az IT szakterületek és az üzleti döntéshozók közötti kapcsolattartás
- az IT szolgáltatások minőségének javítása
- az üzleti elemzés tervezésében és az információmenedzsmentben részvétel
- az üzleti értékek és követelmények érvényre juttatása, az üzleti igények elemzése és priorizálása
- megvalósíthatósági modellek és koncepciók kialakítása
- a tervezett állapotba történő eljutás megtervezése és a változásmenedzsmentben részvétel
- IT és üzleti kockázatok feltárása, elemzése és mitigációban részvétel
- a fejlesztői és rendszer megolások validálása, a korlátok és megkötések elemezése
IT üzleti elemzés nélkül megvalósított fejlesztés esetében gyakran azzal találkozhatnak az üzleti (megrendelő) részéről, hogy az igényeik és követelményeik nem jutnak érvényre, a fejlesztés csak lassan, erőforrás pazarlóan halad, a kapott szoftvertermék és rendszermegoldás nem, vagy nehez bővíthető-alakítható és használatával újabb üzleti kockázatokkal kellhet szembe nézniük.

2009 év óta végzek hazai kkv-k részére is értékteremtő IT üzleti elemzői munkát. Nagyvállalati környezetben alkalmazható megoldási ismereteimet az EPAM Global Delivery-nél szereztem.
Referenciáimat itt a weboldalamon is megtalálja, de LinkedIn profilomon részletesebb információt és ajánlásokat is olvashat.
Egyedi fejlesztések e-kereskedelmi területen
Eddigi legnépszerűbb fejlesztéseim webshop automatizáció területén (1) az árazó és termékelérhetőség frissítő automata, amely a beszállítókkal történő adatkapcsolat létrehozását követően felhasználói beavatkozás nélkül kezeli a termékár változásokat és a termékek elérhetőségét (vásárolhatóságát) a webshopban. (2) Egy másik fejlesztésem a termékfeltöltő és fordító automata, amely külföldi beszállítóktól/gyártóktól átvett adatok alapján képes nagy mennyiségű termékkínálatot – gépi fordítást használva – áttölteni a webshopba (terméknévvel, leírásokkal, képekkel, termékparaméterekkel stb.), így külföldi beszállító partnerekkel együttműködve a kínálat gyorsan bővíthető az e-kereskedő részéről.
Módosított működése szerint arra is alkalmas az automata, hogy a webshopot többnyelvűsítsük, de természetesen fordító funkció nélkül is használható, ha magyar nyelven érhetők el a beszállítónál a termékadatok és információk.
További egyedi fejlesztések
Az egyedi fejlesztésekre történő ajánlatkészítést megelőzi egy felmérés, amely tartalmazza az üzleti igények, funkcionális és nem funkcionális követelmények egyeztetését.
A felmérés kiterjed nem csak az igényfelmérésre, hanem a weboldalon/webshopban használt adatok és kategorizálásra is, de a beszállítói feed vizsgálata is szükséges lehet.
A felmérést követően egy specifikációs dokumentum készül, amely részletesen tartalmazza az egyeztetett üzleti igényeket, követelményeket, az elvárt működést. A fejlesztésre árajánlatot a felmérést követően, a specifikációs dokumentum alapján tudok adni.
Az üzleti és funkcionális igények felmérésének és az adatok vizsgálatának, valamint a specifikáció elkészítésének egyszeri díja van.
Ha kérdése merült fel, vagy bármelyik webshop automatizációs megoldásom felkeltette az érdeklődését, keressen bizalommal az elérhetőségeim bármelyikén.

IT & E-BUSINESS
Ez is érdekelheti

Webshop automatizáció – termékfeltöltés és automatizált fordítás
🔥Új! Ismerje meg legújabb fejlesztésemet a magyar e-kereskedelmi vállalkozások sikeréért: Automatizált termékleírás-fordítás webáruházaknak – új szintre emeljük a lokalizációt Egyik jelentős automatizációs fejlesztési irányom a saját szótárral és mesterséges intelligenciával kiegészített gépi termékleírás fordítás, amely lehetővé teszi az online boltok számára a már meglévő termékleírásaik, -elnevezések többnyelvűsítését külföldi megjelenéshez, piacszerzéshez, vagy idegennyelvű termékadatok átvételét más … "IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés"
Olvassa tovább >
Online marketing és e-kereskedelmi lehetőségek felmérése, tanácsadás és költségtervezés
Online marketing és e-kereskedelmi lehetőségek felmérése, tanácsadás és költségtervezés céja egy költséghatékony és eredményes online marketing stratégiájának kialakítása, a megfelelő marketing csatornák, platformok, eszközök és folyamatok kialakítására javaslatok megtétele, valamint a költségtervezéshez kiinduló adatok biztosítása. A marketing kampánykezelés és tevékenységek megkezdése előtt célszerű ezen lehetőségeket felmérni és egy átfogó stratégiát kialakítanunk az online növekedéshez, a … "IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés"
Olvassa tovább >
Marketing Ügynökség Helyett Szakértői Támogatás: Optimalizálja Költségeit, Növelje Hatékonyságát!
Ismerje meg Ön is, hogyan változtathatja meg vállalkozása jövőjét az IT fejlesztések és digitális marketing szingergiájára alapuló üzletfejlesztési stratégia. Madarász Gábor vagyok, E-üzleti és E-kereskedelmi, digitális marketing, valamint IT fejlesztés területeken segítem a vállalkozások növekedését, profittermelését és jövőállóságuk biztosítását. Több mint egy marketing ügynökség Nem építek olyat, ahol Ön csak egy újabb ügyfél lesz a … "IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés"
Olvassa tovább >
Közösségi média platformok Magyarországon – Elérés, ügyfélszerzés, kapcsolatépítés
Online marketing stratégiában döntő szerepe van annak, hogy a megfelelő közösségi média platformot használjuk az ügyfeleink és üzleti céljaink elérésre és azokat hogyan használjuk. A cikk a BNI C686 üzleti kapcsolatépítő csoportban 2023 februárban megtartott előadásomat foglalja össze és egészíti ki. Rövid áttekintést adok Magyarországon leginkább használt közösségi média platformokról, elérési adatairól és használhatóságukról értékesítési … "IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés"
Olvassa tovább >
Automatizált termékleírás-fordítás webáruházaknak – új szintre emeljük a lokalizációt
Automatizált termékleírás-fordítás webáruházaknak – új szintre emeljük a lokalizációt Webshop tulajdonosként ismeri a problémát: a külföldi beszállítóktól érkező termékleírásokat le kell fordítani magyar nyelvre – lehetőleg gyorsan, pontosan és egységesen. Időigényes, monoton és sokszor költséges feladat, különösen, ha több ezer termékről van szó. Növekvő és ambíciózus e-kereskedőként pedig a külföldi terjeszkedés miatt szükséges terméknevek és … "IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés"
Olvassa tovább >
Családi pénztermelő modellek – hogyan teremt értéket a pénz a tudatosan építkező családoknál
Pénzügyi tudatosság és értékteremtés a modern családok számára – Madarász Gábor digitális üzletfejlesztőtől A legtöbb család számára a pénz bejön, elköltődik, ezzel el is tűnik. De azok, akik tudatosan alakítják ki a saját pénzáramlási szerkezetüket, megtapasztalják, milyen az, amikor a pénz helyettük dolgozik. Ez a különbség a hagyományos megélhetési modell és a valódi családi pénztermelő … "IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés"
Olvassa tovább >
Miért érdemes Google hirdetéseket használnia, ha nem akar lemaradni a versenytársaitól?
Amit a Google hirdetésekről tudni érdemes A mai digitális világban, ahol a verseny egyre kiélezettebb, számos cégvezető szembesül azzal a problémával, hogy versenytársaik előnyre tesznek szert a Google hirdetések használatával. Ha Ön is úgy érzi, hogy versenyhátrányban van, és attól tart, hogy cége lemarad, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogyan tudna felzárkózni és kihasználni az online … "IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés"
Olvassa tovább >
Marketing ügynökség helyett szakértői támogatás! (videó)
Marketing ügynöség helyett szakértői támogatás: Küldjön üzenetet, vagy foglaljon időpontot egy kötelezettségmentes konzultációra!
Olvassa tovább >
Adatvezérelt Marketing Szolgáltatások: Az E-kereskedelem Sikerének Kulcsa
Az e-kereskedelem világában a verseny élesebb, mint valaha. Ahhoz, hogy egy webshop kiemelkedjen és sikeres legyen, elengedhetetlen az adatvezérelt marketing szolgáltatások alkalmazása. Az adatvezérelt marketing nem csupán trend, hanem egy nélkülözhetetlen eszköz a webshop marketing stratégiában. Ebben a cikkben megismerheti az adatvezérelt marketing alapjait, előnyeit és sikerének kulcsát az e-kereskedelem kontextusában. Mi az Adatvezérelt Marketing? … "IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés"
Olvassa tovább >
Business opportunities in Hungary – Entry strategy, market penetration, advertising
Unlock Lucrative Business Opportunities in Hungary! Are you eyeing the vibrant market of Hungary for your next business venture? Look no further! Discover a wealth of opportunities and formulate your winning entry strategy with our expert guidance. Why Choose Hungary? Crafting Your Entry Strategy: Together with my colleagues we will work closely with you to … "IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés"
Olvassa tovább >
IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés
Az IT üzleti elemzés összefogja és összeköti az üzleti célok, folyamatok és működés, valamint az IT fejlesztés, üzemeltetés és rendszerszervezés feladatait és szereplőit. Fő feladatok közé tartozik IT üzleti elemzés nélkül megvalósított fejlesztés esetében gyakran azzal találkozhatnak az üzleti (megrendelő) részéről, hogy az igényeik és követelményeik nem jutnak érvényre, a fejlesztés csak lassan, erőforrás pazarlóan … "IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés"
Olvassa tovább >
20% kedvezmény Google Shopping hirdetéseire
A célom, hogy Magyarországon a legkevezőbb díjért biztosítsam a hazai e-kereskedő Partnereim részére a 20% Google Shopping hirdetési kedvezményt. Partneri együttműködéseim segítségével a Google Shopping hirdetések kattintásonkénti költségének 20%-át is megtakaríthatja, ha itthon, az Európai Gazdasági Térség (EGT) országaiban, Svájcban és az Egyesült Királyságban hirdeti webáruháza/webshopja termékkínálatát. A hirdetések eredményességének és költséghatékonyságának javításához automatizációs és … "IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés"
Olvassa tovább >
Közösségi média platformok Magyarországon – Elérés, ügyfélszerzés, kapcsolatépítés
Online marketing stratégiában döntő szerepe van annak, hogy a megfelelő közösségi média platformot használjuk az ügyfeleink és üzleti céljaink elérésre és azokat hogyan használjuk. A cikk a BNI C686 üzleti kapcsolatépítő csoportban 2023 februárban megtartott előadásomat foglalja össze és egészíti ki. Rövid áttekintést adok Magyarországon leginkább használt közösségi média platformokról, elérési adatairól és használhatóságukról értékesítési … "IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés"
Olvassa tovább >
Online marketing és e-kereskedelmi lehetőségek felmérése, tanácsadás és költségtervezés
Online marketing és e-kereskedelmi lehetőségek felmérése, tanácsadás és költségtervezés céja egy költséghatékony és eredményes online marketing stratégiájának kialakítása, a megfelelő marketing csatornák, platformok, eszközök és folyamatok kialakítására javaslatok megtétele, valamint a költségtervezéshez kiinduló adatok biztosítása. A marketing kampánykezelés és tevékenységek megkezdése előtt célszerű ezen lehetőségeket felmérni és egy átfogó stratégiát kialakítanunk az online növekedéshez, a … "IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés"
Olvassa tovább >
IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés
Az IT üzleti elemzés összefogja és összeköti az üzleti célok, folyamatok és működés, valamint az IT fejlesztés, üzemeltetés és rendszerszervezés feladatait és szereplőit. Fő feladatok közé tartozik IT üzleti elemzés nélkül megvalósított fejlesztés esetében gyakran azzal találkozhatnak az üzleti (megrendelő) részéről, hogy az igényeik és követelményeik nem jutnak érvényre, a fejlesztés csak lassan, erőforrás pazarlóan … "IT üzleti elemzés – értékteremtés és hatékonyságnövelés"
Olvassa tovább >